2008 Januari-Juni

Jag vill kunna sammanfatta 2008 på något sätt eftersom det varit ett bra år, lite nytt och speciellt kanske till och med.
Jag får titta lite på mina kort för att minnas. Det är minst sagt långt; )
Okej såhär började det:

JANUARI:

På nyår befann jag mig i Phuket, det var lite lagom varmt och fint. Jag beslöt mig för att mitt nyårslöfte skulle bli att inte äta kött, bara fisk, skaldjur och lite gelatin. Det klarade jag rätt så galant.


 


Sen hände det typ inte så mycket mer, vad mina bilder kan avslöja iaf. Jenni fyllde år, men dem bilderna var fulfula.


FEBRUARI:

Februari måste ha varit en varm månad för jag minns att vi rusade ut och tog snökort jag och Amanda en dag.

En dag tittade vi ut genom fönstrena och bestämde oss för att det helt enkelt var vår. Jag och Anna firade med att gå den längsta promenaden någonsin. Vi gick sönder oss och klagade sönder oss själva, men det var helt underbart. Vi avslutade med en tur på Skansen.En av mina favoritdagar det året skulle jag säga. Men vår var det nog inte riktigt, bara lite lätt och tillfälligt. Men vi såg fina snödroppar som var hoppgivande.

Sen kom Andy Warhol-utställningen till det lilla landet lagom och Plupp var pepp på att hänga med på det. Det var väldigt glatt och tufft.
 
MARS:

Moas gitarr

Min avdankade vän och jag låg på tjocka mattor och fick solen i ögonen.

Jag åt min första fikafrukost i mina kvarter vad jag kan minnas, tillsammans med Anna, Mo, Amandi och Jenni. Det var mycket värt!



Sen hopplaho så var det påsk och då kom Chrissy och hälsa på oss.


Sen fick jag och Jenni nog av stan och drog till landet. Det var lyckat, fantastiska promenader, vintermatsäck och försök att gå på isen och filmmys i min lilla stugi.

APRIL:


Moa firades med popparposer med dem finaste.

Den dagen var definitivt en av dem bästa jag någonsin varit med om. Moa, Elin, Miriam och jag såg Håkan på Fryshuset och inte visste jag att man kunde bli så hög och uppsnärjd i det blå av lite musik. Fy tusan vad bra det var!!


Sen var det helt plötsligt sådär underbart varmt att man kunde gå i t-shirt och ha en ursäkt för att hänga vid den gula väggen utanför AH:s. Det är så bra med vår! Och man kunde titta lite på de fina blommorna som slagit ut också.

Och på rasterna kunde vi sitta och värma oss på berget. Och lyssna på Håkan.

Sen fyllde Jenny år och det såg ut ungefär såhär.

MAJ:

Sen var det tid för mig och min mamma att packa väskorna och hälsa på min morfar och hans fru i Spanien. Det var också bra och varmare än Sverige, tack!

Sen fyllde jag år. Då sjöng vi lite Singstar och pratade och åt mat och godis.
Sen väckte vi Julia på natten med att vara ett luciatåg, älska det!

En dag hängde vi lite runt på Street och utforskade Hornstull i solsken.




Sen började picnik-tiden och detta var i Haga. Och när det mörknade lite såg Johannes till att det blev ljusare.

JUNI:



Lite mer picnik och sen Fotbolls-EM, jag var inte så värst pepp men det var alla andra.



Skolavslutning var också mycket att minnas. Först vill jag minnas att det ösregnade och att vi fikade på String. Sen blev det världens solsken och vi dog lite av det när vi satt vid scenen på Grönan och väntade på Håkan. Fortsättningen efter hans fina uppträdande blev i Sollentuna med söta från klassen och lite av Elins vänner. Glatt och snurrigt.


Midsommar med finaste Elin, då var våra kameror lyckliga dem.


Allsång på Skansen när Håkan uppträdde var vi såklaaart tvungna att gå på. Glatt!


Kommentarer
Postat av: tora

haha fan cäss !! ofta blden på mig elin och slow, jag ser helt åt helvette ut xD

2009-01-03 @ 15:39:05
URL: http://lillatora.blogg.se/
Postat av: Elin

Cissi. Jag hatar din blogg. Eller egentligen älskar jag den. Den är så fin. Och det där inlägget var kind of loveli. Jag hatar dig. PUSS! Du är söt.

2009-01-03 @ 23:04:46
Postat av: mo

det var ett fint år plupp. fast nästan så är andra halvan ännu bättre tror jag!

2009-01-05 @ 19:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0