2008 Juli-December

En fortsättning på det oändliga inlägget, det här lär väl bli ännu värre, eftersom att jag aldrig tagit så mycket bilder som jag gjorde det här halvåret och bra blev dem också! Dem få fotolektionerna vi hade i skolan gjorde nog i alla fall lite inverkan.

JULI:


Sen ganska snabbt åkte vi till England och stannade för två veckor. Vi såg lite fina ställen, bodde på små
bed and breakfast´s och jag åt många vegetariska english breakfast. Och lite scones och annat typiskt engelskt.
Alla ställen var rätt så fina, särskilt Penzance och Brighton, men såklart även London.

Sen hängdes det lite på landet, Julia kom och hälsade på. Det var lite mer picknik och lite småsaker.

AUGUSTI:

Sen gick jag för första gången och tittade på Pridefestivalen. Dit gick jag med Elin, Miriam och hennes utbytestjej, Julietta kanske hon hette.

I brist på annat eller nåt, ställde jag upp alla mina skor för att beundra samlingen lite. Jag upptäckte tyvärr att det inte var så mycket att beundra. Jag valde ut några och stoppade i väskan, jag skulle nämligen på äventyr, västerut.



Amanda, Moa och jag började med att hälsa på Jenni på Koster. Koster är förövrigt ett av de finaste ställena jag sett i Sverige och där ska jag hänga om somrarna när jag flyttat till Göteborg. Dem dagarna var hur fina som helst, med massa saltvattens bad, cykelutflykter och häng i vår lilla stuga. Sen åkte Amanda vidare på eget håll och vi stannade någon natt till för att senare ta oss till Göteborg.

Wayoutwest var det vi ägnade mest tid åt. På nätterna dansade vi på gator och gungade med folköl i handen. Eller hängde på vandrarhemmet som blev en stor fest av allt folk. Eller hängde lite på gatan som ovanför. Vi såg bra spelningar, som Broder Daniel, Håkan och José Gonzales, där man fick sitta ner och mysa lite lagom på morgonen, perfekt! Sen levde vi kvar någon extra dag när staden dött, det var fint på sitt sätt för vi hann upptäcka Göteborgs pärlor som Haga och Gullbergskaj.

Vi kom hem och firade vidare hemma hos Anna.

Vi såg lite band på Popaganda. Såg Säkert!s troligen sista konsert och Teddybears Sthlm och lite till.

SEPTEMBER:



September var skola, vi hade massa foto i skolan, det var glatt. Annars hade vi rätt mycket sega filmkvällar utan film typ. Och lite fikor och sånt.

OKTOBER:


Mer segokvällar och lite Ebba- och Elinfirande. Deras present var en present till NYköping.
Sen havades det inspark för dem små ettorna. Vi var poppare och tuffa!

Lite lekar på mitt land och lite så.

Lite mer Håkan på Cirkus.


Söderut bar det sedan för mig och Plupp. Vi hälsade på Chrissy och såg lite Köpenhamn och lite Malmöfolks.
Det var fint!

NOVEMBER:

Bakade strösselmuffins med Pluppilou, Elin och Slow : )

Här fick de sin kära resa och oss på köpet.

Jag tog kort på söta Slow

Jag återvände till Köpenhamn med mina föräldrar denna gång för lite 50-årsfest och på köpet såg vi Tivolis julmarknad.

En helg firade jag och Moa våra namnsdagar med festligheter hos Oskar. Det blev såpbubblor, en trasig strykbräda och sockerdricksblandningar med sugrör och kanske lite annat.

DECEMBER:

Anna firades med Laserdome, indisk mat och tårta med ägg i. Oturligt!

Min kusse kom och hälsade på. Vi bakade finigheter och blåste såpbubblor i natten.

Skolavslutning, julbak med Slow, Hanna, Elin, Amandi och Gay. Sött

Vi sågs hos Josse och hade glöggmys.

Sen var det julafton och mina tokroliga Värmdökusiner såg till att det aldrig blev tråkigt.

Och såhär både slutade förra året och började nästa år. Lite fläng, lite snurr, mycket sång, mycket tutor och mycket rökigheter. Rätt fint ändå. Tack för allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0