Lyckolistan



Någon gång, under vintern skulle jag gissa, när allt kändes lite grått och ovärt, skrev jag en lyckolista.
Jag hittade den idag. Jag fyllde på den med lite fler saker.
 Den känns ganska lycklig, men det finns helt klart fler saker att skriva upp på den.
Det får bli en annan gång. Här är den iaf.

Tåg
Fräknar
Att resa bort till andra världar
Indie-band
Sötsaker som är både fina och goda
Människor som ritar egna serier
Dagboksskrivande folk
Prickar
Udda platser som har en egen atmosfär
Kylskåpspoesi
Glass
Spontana små påhittigheter
Musik som kan sätta fingret på alla möjliga känslor
Alla som drömmer komplicerade och spännande drömmar
Fantasi
Rosetter
Söta tapeter
Att skratta åt ingenting
Böcker som inte går att släppa en sekund
Lappar som det står söta saker på
Doften av lösté
Frukostfikor
Att vara kär
Fina paraplyer
Äventyr av alla slag
Folk som är bra på att citera långa saker
Vakna nätter med soluppgångar och pigga vänner
Strössel
Söta leenden
Skrivmaskiner
Allt som blir till hjärtan
Folk som samlar på minnen
Nagellack
Människor som drar paraleller till barnfilmsfigurer
Inspiration
blickar
Vårkänslor
Såpbubblor
Fina och långa brev
Sånt som säger krisp när man tuggar på det
Antika jordglobar
Lukten av nytvättade kläder
Kreativitet
Ränder
Allt som får mig att le som mycket att jag inte kan sluta
Söta sagor
Fjärilar
Charmiga klockor
Folk med söta dialekter, framförallt skånska och värmländska.
Bra sammansatta meningar
♥♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: siri

Åh vilken fin lista! Den tog med mycket av det mesta, men jag saknade de här sakerna: Karuseller, sand mellan tårna, picknickar i parker, tygskor, fina plåster, barfotafötter i gräs och pelargoner.

Hej hopp! och puss. :)

2009-04-12 @ 10:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0