Jag somnar så lätt på dagarna och så svårt på kvällarna




Jag skriver om allt
för att veta att jag finns
minns mer än jag borde
hela livet blir en film
Skinnflådd spådd att rita upp
en genväg härifrån
son till en revolutionär
född via mikrofon
Jag föddes bland galenskap
när jorden än var rund
fick min första dos av tårgas
när jag öppnade min mun
Hand i hand med min mamma
och en lunga kvar i byn
Vilken syn
alla tonerna som bara tappades ur skyn
Jag skriver om sånt som gör ont
om sånt som känns
om en far en mor en vän
om allting som har hänt
allting som bränns
Skriver saker som jag
kanske inte borde
det finns en längtan till allting
som kan rymmas bakom orden
Det finns en vilja
om att bara låta allt vara förbi
Förbli sig själv
och sen låta resten bli poesi
En melodi sedan länge glömd
vill minnas den igen
Snälla sjung Snälla sjung
Det vi sjöng för längesen

Vi gör det här för att vi måste heter denna låt av Navid Modiri & Gudarna. Ibland tycker jag dem är bra. Och Blythe-dockor är förörvrigt lite av det bästa jag vet nu, jag ska bli en sån när jag blir stor. ♥

Kommentarer
Postat av: Den mystiske mannen

Erkänn att du skriver oftare nu för att jag sa att din inläggsfrekvens var låg :P

2008-11-19 @ 01:13:52
Postat av: pluppilou

PLUPP, vad är grejen med den där låten??



I N T E O K



(jodå jag älskar dig oavsett ! )

2008-11-20 @ 00:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0