Sånt där som kändes bra att skriva just exakt nu

Jag dricker ett himla otroligt gott té, som smakar jul. Jag brukar sticka ner näsan i burken ibland och glömma allt för en sekund. Det luktar verkligen fruktansvärt gott!

Jag återvände till skolan idag för lite små lektioner och långa raster med lekar utöver dem vanliga, vi lekte framförallt hjärt- och lungräddning typ. Att gå på Globala är minst sagt utöver det normala, särskilt om man umgås för mycket med ett visst Märsta-gäng. Vad skulle man göra utan dem, kan man ju fråga sig.

Jag är lite opepp på sånt jag måste göra och lite mer... ja åt hållet att göra IQ-befriade saker. På lördag ska jag i alla fall träffa Yasmin, det skulle kunna bli ganska mycket vad jag behöver, vi får se.

Men nu känner jag mest för att skrika det vanliga lite sådär överhögt på onödigt överdriven göteborgska;

Carpe diem! Jag tänkte tatuera mig, på underarmen!

Muhu!!

Och förresten lyckades jag göra det mest blåsta man kan göra för TREDJE GÅNGEN idag. Ni vet när man går igenom spärren på väg ner till tunnelbanan och får för sig att man är på väg ut och tror att spärren ska skjutas automatiskt, men den hugger tag i dig för du ju inte komma igenom utan kort. Varje gång jag gör det här blir jag lika arg och förvirrad, jag tänker att den måste vara trasig och är på väg till nästa när jag kommer på att man måste använda sitt lilla kära busskort. Sen gör jag ännu oftare tvärtom, att jag tar upp kortet när jag ska gå ut ur spärrarna. Orka vara så förvirrad!!
Men sen blir jag ju lite glad när jag ser att jag inte är mest förvirrad, i somras träffade jag och Mo på några killar som frenetiskt drog sina bussremsor genom där man ska dra kortet och dem fattade verkligen inte varför det inte funkade, haha bäst var dem!

Hejsidåsi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0