Hela världen är så underbar, när man är korkad tom och glad

Det känns så ofattbart att jag har stått längst fram på Franz ferdinand, att jag sett Hurricane gråta över all Göteborgskänsla, att jag dansat mig igenom natten, att jag bott på ett vandrarhem med en dragen ägare som tyckte att fredagens övervakningsfilm av vandrarhemsfesten var skitroligt att titta på i snabbspolning, upplevt musik och upplevt festvalkänslan. Det är något väldigt speciellt som alla som gillar musik minsta lilla borde pröva. Man upptäcker så mycket nåt. Jag upptäckte även en ny sida av Göteborg, en mysiga sida full med sött folk, otroliga affärer och romantiska caféer. Så nu har jag lagt till ännu ett ställe jag ska bo på i mitt liv på listan.

Jag har tänkt på en sak, allt sökande här i livet, efter den perfekta platsen, med de perfekta människorna, där man trivs varje sekund, där man blir glad av att vakna. Jag måste säga att Globala är en sån. Jag har nog alltid trott att söder också är det, men jag är inte lika säker på det längre. Så efter gymnasiet ska jag antingen öppna en skivaffär med min pappa eller så ska jag dra till Göteborg och öppna Bokslukaren i Göteborg med Moa. Om jag flyttade ifrån Stockholm skulle jag säkert längta tillbaka till söder, men om jag inte flyttade skulle jag vantrivas bland alla dryga stockholmare. Sen efter en massa år i Sverige ska jag til slut slå mig till ro i en liten by i Indien, ev. något år i någon trevlig stad i typ England emellan också. Det känns bra att ha en livsplan ibland, då får man ju liksom inte dö, för man har en livsplan man måste slutföra.

Imorgon ska jag dansa järnet till Slagsmålsklubben med Yasmin, sånt blir man glad av:D På fredag (eller lördag) ska alla Wow-are ha nostalgikväll och vi ska sjuna Bag in da box, Jag är en vampyr och We are your friends allt vi har.
























Kommentarer
Postat av: Yasmin

Det var nästan bara vi två som sjöng!

Värsta skandal ju...

2008-08-16 @ 15:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0