Kom hit, du fantasi!




Jag vill vara ett litet troll
ett litet troll som springer i skogen
men skogen är ingen riktig skog
löven ska vara av papper
buskarna blåa och stora som hus
allt liv skulle vara fjärilar och fåglar
och oss troll
fåglar som sjöng slagsmålsklubben
fjärilar som kunde dansa
och vi troll
vi skulle vara i ständig trans
av allt det vackra
och gräset skulle vara mjukt
och när du hoppade skulle du flyga
Nätterna skulle vara röda och månen grön
Och vi troll
vi skulle leva i dimmiga dagar
med stjärnor på kinder
och en himmel av glitter
skulle dagarna vara en evighetssaga.


Idag kom solen på besök, hoppas den kom för att stanna. Allt jag vill är att packa väskan och dra till Göteborg, men det får dröja någon månad. Nu ska jag äta, för det har jag gjort för lite på sistone. Pusss

Kommentarer
Postat av: Cina

Ja, du skulle ju kidnappa mig från skolan och dra mig till Göteborg!

2008-08-19 @ 17:16:36
Postat av: Jenny

Ja, du ska komma hit nu!! Jag får egen lägenhet nästa söndag och då kan du flytta hem til mig :) centralt och bra! haha. puss på dej<3

2008-08-22 @ 21:41:16
URL: http://jeeennyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0